5 Haziran 2008 Perşembe

Hesap Çizelgesi (Excel) Temel Kavramlar

Microsoft Excel bir hesap çizelgesi (spreadsheet) programıdır.

Excel ile
  • Tablolar oluşturabilir
  • Grafikler çizebilir
  • Hesaplamalar yapabilirsiniz.

Excel, bir veya birden fazla çalışma sayfası içeren bir Çalışma Kitabı'dır. Çalışma kitabı, Excel'de oluşturup kaydettiğimiz dosyaya denir.

Excel ilk başlatıldığında 3 adet çalışma sayfası gelir, istenirse bu sayı arttırılabilir.

Çalışma sayfası, bir muhasebecinin satır ve sütunlara yazdığı sayılar, metin ve hesaplamaları içeren hesap defterine benzer. Ancak, Excel programı, sayıları yazdığımızda hesaplamaları önceden yazdığımız formüllere göre otomatik olarak yapar.

Excel tablo şeklinde bir ekrana sahiptir, tabloda A, B, C gibi harflerle ifade edilen dikey alanlara sütun adı verilir. 1, 2, 3 gibi sayılarla ifade edilen yatay alanlara ise satır adı verilir.

Satır ve sütunları kesiştiği yer bizim hücremizdir. Hücreler kesiştikleri satır ve sütun numarasına göre isimlendirilir. (Örnek: A1, B5, Z50 hücreleri gibi). Verilerimizi bu hücrelere yazarız.

Tablodaki hücrelerden bir tanesinin etrafı her zaman koyu renktedir, bu koyu renkli hücreye Aktif Hücre adı verilir. Aktif hücre neresi ise o hücreye veri girişi yapılır.

Hiç yorum yok: