Süre: 9 ders saati
Kazanımlar:
1.1. Farklı amaçlar için günlük hayatta kullanılan teknolojileri fark eder.
1.2. Teknolojik gelişmelerin insan hayatına olan etkisini belirler.
1.3. Teknolojinin günlük hayattaki genel kullanımına ilişkin avantaj ve dezavantajlarını tartışır.
1.4. Farklı amaçlar için kullanılan yazılım ve donanımlara örnekler verir.
1.5. Dosyaların ve yazılımların güvenliği için sürekli taşınabilir ortamlarda yedekler.
1.6. Bilgilerini düzenli bir şekilde depolamak için oluşturduğu dosya ve klasörleri düzenler.
1.7. Bilgisayardaki dosyaların depolanması için gerekli birimleri kullanır.
Etkinlik İsimleri:
- Hem Yarar Hem Zarar
- Donanım mı, Yazılım mı?
- Bir Dünya Bırakın
- Bilgilerimi Saklıyorum
- Bitkileri Sınıflandıralım
- Bilgisayardaki Düzen
- Canım Kitabım2. ÜNİTE - SAYFALARIMI DÜZENLİYORUMSüre: 8 ders saati
Kazanımlar:2.1. Klavyedeki tuşları işlevlerine uygun olarak seçer.2.2. Belirli işlemleri gerçekleştirebilmek için yazılımların yardım özelliğini kullanır.2.3. Kelime işlemcide kullandığı sayfayı amacına uygun olarak düzenler.2.4. Metin düzenlerken kelime işlemcinin kolaylık sağlayan özelliklerini kullanır.Etkinlikler:- Görüntüyü Kopyalayalım
- Kümeler
- Yazıyı Sığdıralım
- Kumbara
- Kuklalar
- Bulalım Değiştirelim
- Fıkralar
3. ÜNİTE - UZAKTAKİ BİLGİLERSüre: 8 ders saatiKazanımlar:3.1. Internet'i kullanarak bilgiye erişir ve bilgiyi yeniden kullanır (BTESD-4).3.2. Öğrenme ve araştırmasını desteklemek için uygun (konuya özel) çevrim içi kaynakları kullanır (BTESD-5).3.3. Uzaktaki kişilerle bilgi paylaşmanın zorluklarını fark eder.3.4. Bilgi paylaşmak amacıyla e-posta kullanır.Etkinlik İsimleri:- Bilgi Deposu: Internet - Internet'e Giriyorum
- Internet'te Bilgi Arıyorum - Anahtar Kelimeler
- Bilgisayardaki Mektup
- E-Posta Kullanıyorum
4. ÜNİTE - VERİ TOPLUYORUM
Süre: 5 ders saati
Kazanımlar:
4.1. Grafik olarak sunulan bilginin sınırlı cevaplar sağladığını anlar.
4.2. Farklı yollarla cevaplanacak farklı soru tipleri olduğunu anlar.
4.3. Veri tabanının sadece uygun veri girildiyse cevap verebileceğini anlar.
4.4. Basit bir akış diyagramı oluşturur.
Etkinlik İsimleri:
- Okul Yolu
- Farklı Sorular
- Sorular ve Cevaplar
- Adım Adım Kayıt
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder