14 Ocak 2011 Cuma

Sembol Tipleri

Üç ana sembol tipi vardır:
  • Graphic (Grafik): Genellikle filminizin pek çok yerinde kullandığınız hareketsiz grafiklerdir. Örneğin bir çiçek sembolünün çok sayıda örneğini sahnenize yerleştirerek bir çiçek bahçesi oluşturabilirsiniz.
  • Button: İmlecin hareketine tepkiler verir. Düğmeler sayesinde izleyiciler filminizi kontrol edebilir ve filminize etkileşim katabilirsiniz.


    Düğme sembolünün kendi zaman çizgisi diğer sembollerden farklıdır. Diğer tip sembollerin zaman çizgileri ana zaman çizgisinin aynısıdır. Ancak düğme sembolünden dört farklı durumu temsil eden dört kare vardır.

Up: Bu kare imleç düğmenin üzerinde değilken düğmenin görünüşünü belirler.
Over: Bu kare imleç düğmenin üzerindeyken düğmenin görünüşünü belirler.
Down: Bu kare kullanıcı düğmeye tıkladığı zaman düğmenin görünüşünü temsil eder.
Hit: Bu kare düğmenin bir imleç hareketine tepki vereceği alanı belirler. Hit karesindeki görünüm ana filminizde görünür halde olmaz.

Over durumu genelde daha parlak, down durumu daha küçük yapılır.

  • Movie Clip: En etkileşimli, esnek ve güçlü öğelerdir. Ses, animasyon, düğme gibi filmdeki tüm öğeleri içerebilen bağımsız, küçük filmlerdir. Bağımsız zaman çizgileriyle Flash'ta bağımsız davranırlar. Ana filmin zaman çizgisi dursa bile onların kendi zaman çizgileri oynamaya devam eder.

Örneğin bu tren film klibinde trenin dumanı ile ilgili bir işlem yapabilirsiniz. Daha sonra ana zaman çizgisinde de trene bir hareket verdiğimizde, bu hareketten bağımsız trenin kendi içinde duman ile ilgili hareket devam eder.

Hiç yorum yok: