31 Temmuz 2011 Pazar

Ürün ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi

İlköğretim programında sadece ürün değil, öğrencilerin öğrenme süreçleri de değerlendirilir. Değerlendirme, öğrencilerin ne bilmediklerini değil, neyi bildiklerini görmek ve sahip oldukları becerileri, günlük yaşamda kullanma ve uygulayabilmelerine katkıda bulunan bir araçtır. Program, her öğrencinin kendini farklı yansıtabileceği düşüncesiyle değişik değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanmayı önerir. Bu amaçla değerlendirmede, öğretmenlerin halen kullandıkları klasik ölçme araçları (çoktan seçmeli, doğru – yanlış, eşleştirmeli testler, yazılı yoklamalar vb.) yanında, süreci değerlendirmek için :

 performans değerlendirmesini,

 öğrenci ürün dosyası hazırlanmasını,

 öğrencilerin duyuşsal gelişimlerini izlemeyi,

 derse yönelik tutum ve kendilerine güvenleri hakkında bilgi edinmek için ölçekler

 (gözlem, görüşme vb.) kullanılmasını da öneriyor.

Hiç yorum yok: