6 Kasım 2012 Salı

"Bilişim Teknolojileri ve Yazılım" Dersi için Öğrenme Alanları

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
(5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı (14.09.2012) bilgisayarınıza indirmek için tıklayınız.

"Bilişim Teknolojileri ve Yazılım" Dersi için Öğrenme Alanları

  1. Bilişim Okur Yazarlığı
    1. BİT'in Günlük Yaşamdaki Önemi
      1. BİT'in Önemi
      2. BİT'in Kullanıldığı Alanlar
      3. BİT Kullanırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
      4. BİT Kullanımı ve Sağlık
      5. Ergonomi
    2. BİT'in Sosyal ve Kültürel Katkıları
      1. Bilgi Toplumu
      2. Dijital Vatandaşlık (e-devlet, banka uygulamaları vb.)
    3. BİT'in Temel Kavramları
      1. BİT'in Ürünleri
      2. BİT Çeşitleri
      3. Donanım ve Yazılım Teknolojileri
    4. BİT'ni Kullanma ve Yönetme
      1. Teknoloji ile Tanışalım
      2. İşletim Sistemi
      3. Dosya Yönetimi
      4. Faydalı Programlar
    5. BİT'in Gizlilik ve Güvenlik Boyutları
      1. Bilgi ve Veri Güvenliği
      2. Virüsler ve Diğer Zararlı Yazılımlar
      3. Kişisel Mahremiyet ve Taciz
    6. BİT'ni Kullanırken Etik ve Sosyal Değerler
      1. Internet ve BİT Kullanım Kuralları
      2. Telif Hakları ve Dijital Yazarlık
      3. Bilişim Suçları
  2. Bilişim Teknolojilerini Kullanarak İletişim Kurma, Bilgi Paylaşma ve Kendini İfade Etme
    1. Internet ve İletişim
      1. Internet'e Bağlanmak için Neler Gereklidir?
      2. Bilgisayar Ağları
    2. İletişim Araçları (e-posta, forum, sohbet, sesli-görüntülü konferans vb. güncel teknolojiler)
    3. Bilgi Paylaşımı için Araçlar
      1. İşbirlikli Yazarlık (Ör: Viki)
      2. Çoklu Ortam Paylaşımları (Ör: YouTube, Flickr)
      3. Web Günceleri (Ör: Bloglar)
      4. Etiketleme ve Sosyal İmleme (Ör: Delicious)
      5. Sosyal Medya Kullanımı (Ör: Facebook, Twitter vb.)
      6. Dijital Kimlik Oluşturma (Ör: Linkedin)
    4. Proje Oluşturma ve Yönetimi (planlama ve aşamalar vb)
  3. Araştırma Bilgiyi Yapılandırma ve İşbirlikli Çalışma
    1. BİT'ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme (web tarayıcıları, eklentiler, arama motorları, ansiklopediler, çevrimiçi kütüphaneler ve sanal müzeler vb.)
    2. Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı yazılımlar vb.)
    3. Hesaplama, Grafik ve Veri Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı elektronik tablolama, grafik hazırlama teknikleri, veri işleme vb.)
    4. Çokluortam Uygulamaları (çevrimiçi ve çevrimdışı sunu, video, ses, animasyon ve 2D/3D çizim araçları vb.)
  4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme
    1. Problem Analiz ve Çözme Yaklaşımları
    2. Algoritma ve Strateji Geliştirme (algoritma oluşturma mantığı, sözde kod, akış şemaları vb.)
    3. Programlama
      1. Program ve Programlama Dilleri
      2. Programlama Araçları
      3. Animasyon ve Makrolar
      4. Sosyal Kodlama Ortamları
      5. Kullanıcı Etkileşimli Program Hazırlama
    4. Yazılım Projesi Geliştirme, Uygulama ve Yaygınlaştırma

5 yorum:

Merve Keles dedi ki...

Merhaba,
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi 1.2 kazanımı ile bir ders anlatmak istediğim zaman nasıl bir yol izleyebilirim? Eski kazanımlar ile yeni kazanımlar arasında oldukça farklılıklar var ve bu dersin kitabı da henüz yayınlanmadı. Teşekkürler.

Alin Aleksanyan dedi ki...

Merhaba, Programda farklı düzeyler için farklı kazanımlar belirtilmiş.
1.2 kazanımı derken 1.2 BİT'in Sosyal ve Kültürel Katkıları adlı standartı mı kastediyorsunuz?
Kurul kararına bakılırsa bu ders için ne yazıkki ders kitabı hazırlanmayacak.

Merve Keles dedi ki...

Merhaba, Evet 1.2 BİT'in sosyal ve kültürel hayata katkıları. Bu öğrenme alanı ile ilgili nasıl bir etkinlik hazırlayıp ders anlatılabilir? Teşekkürler.

Alin Aleksanyan dedi ki...

Öğrenme alanı alt başlıklarına bakığımızda; bilgi toplumu, dijital vatandaşlık başlıklarını görüyoruz. Bu başlıklar bana 6. Basamak İletişim ünitesini anımsattı. Tabi farklı düzeyler için kazanımları değerlendirmek gerek.

Merve Keles dedi ki...

Haklısınız, teşekkür ederim. BTY dersine ait bir kitap olmadığı için bilişim teknolojileri hocalarının etkinlik oluşturma konusunda zorlanacağını düşünüyorum. Bazı forumlara baktığımda, çoğu bilişim öğretmeni eski müfredata göre dersi yürüttüğünü söylüyor.
Teşekkürler.