Süre: 5 ders saati
Kazanımlar:
1.1. Teknolojinin kullanıcılar tarafından yönetildiğini ve kontrol edildiğini kavrar. (BTESD-3)
1.2. Bilgisayarı ve diğer teknolojileri kullanırken gerekli güvenlik önlemlerini alır.
1.3. BT ile uygun bir çalışma ortamı oluşturmaya yardım edebilecek unsurları ve uygulamaları belirler.
1.4. Bilgisayarın yanlış kullanımından kaynaklanan sağlık problemlerini listeler.
Etkinlik İsimleri:
- Hayatımızdaki Teknoloji - Nasıl Çalışıyorlar?
- Güvenliğimiz
- Bilgisayar ve Sağlığımız
2. ÜNİTE - RESİM YAPIYORUM
Süre: 8 Hafta
Kazanımlar:
2.1. Fareyi, bazı işlemleri daha kısa sürede gerçekleştirmek için kullanır.
2.2. Bilgisayarda şekil ve şablonları kullanarak çizgisel çalışmalar yapar.
2.3. Bilgisayarda bilgileri saklamak için farklı birimler olduğunu fark eder.
2.4. Bilgisayarda bilgileri uygun biçimde saklar (BTESD-7).
Etkinlik İsimleri:
Kazanımlar:
2.1. Fareyi, bazı işlemleri daha kısa sürede gerçekleştirmek için kullanır.
2.2. Bilgisayarda şekil ve şablonları kullanarak çizgisel çalışmalar yapar.
2.3. Bilgisayarda bilgileri saklamak için farklı birimler olduğunu fark eder.
2.4. Bilgisayarda bilgileri uygun biçimde saklar (BTESD-7).
Etkinlik İsimleri:
- Hava Durumu
- Masallardaki Evler
- Kardan Adam
- Çizgiler ve Renkler
- Bilgileri Nerede Saklasam?
- Ne kadar Bilgi Alır?
- Bilgisayardaki Bilgilerim
3. ÜNİTE - KELİMELERİN DÜNYASI
Süre: 14 hafta
Kazanımlar:
3.1. Kelime işlemci programı kullanarak cümleler oluşturur.
3.2. Klavyedeki tuşları işlevlerine uygun olarak kullanır.
3.3. Bilgisayarda oluşturulan metin parçalarının taşınabileceğini ve kopyalanabileceğini fark eder.
3.4. Belirli amaçlar için kelime işlemci programını kullanarak yazım kurallarına uygun metinler oluşturur ve düzenler.
3.5. Metindeki kelimelerin farklı şekil, boyut ve renklerde olabileceğini fark eder.
3.6. Kelime işlemci programında amacına uygun sayfalar oluşturmak için belgeye resim ve şekil ekler.
3.7. Amacına uygun olarak yazıcıdan çıktılar alır (BTESD-6).
Etkinlik İsimleri:
Masal Kahramanlarım
İçinde Neler Var?
Oyun Zamanı
Bir Okul Günü - Ahmet'in Menüsü
Kes Yapıştır
Tilki
Yazılara Biçim Verelim
Çiçekler, Kelebekler
Partiye Hazırlık
Zamanı Ölçmenin Çılgın Yolları
4. ÜNİTE - TEKNOLOJİK ARAÇLAR
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg5B6g2PR4uwmuFiqhvBRR2bTC2besG6M-5vIhyphenhyphenOmPzSrFURHGQl8CCholPkuPaIGoZVwFMoeD7OZMSQd90aPwC0GjF-vOq3mvbgEBEJ6jSZvKOT-p7ISgdCaQg8IH5sL5MSa3Orr3lytz-/s320/04ckunite4-1.jpg)
Süre: 5 hafta
Kazanımlar:
4.1. Aygıtların çeşitli komutlarla kontrol edilebildiğini fark eder.
4.2. Komutların tekrarlanabileceğini fark eder.
4.3. Bir dizi komutun sonucunu tahmin eder.
4.4. Olayları sıralayarak çözüme ulaşır.
Etkinlik İsimleri:
Nasıl Çalışıyor? - Kontrol Bilgisayarda
Tekrarlanan Komutlar - Komutlar ve Şekiller
Hazine Avı
Hangi Harfler
Sincap ve Ceviz
Kazanımlar:
3.1. Kelime işlemci programı kullanarak cümleler oluşturur.
3.2. Klavyedeki tuşları işlevlerine uygun olarak kullanır.
3.3. Bilgisayarda oluşturulan metin parçalarının taşınabileceğini ve kopyalanabileceğini fark eder.
3.4. Belirli amaçlar için kelime işlemci programını kullanarak yazım kurallarına uygun metinler oluşturur ve düzenler.
3.5. Metindeki kelimelerin farklı şekil, boyut ve renklerde olabileceğini fark eder.
3.6. Kelime işlemci programında amacına uygun sayfalar oluşturmak için belgeye resim ve şekil ekler.
3.7. Amacına uygun olarak yazıcıdan çıktılar alır (BTESD-6).
Etkinlik İsimleri:
Masal Kahramanlarım
İçinde Neler Var?
Oyun Zamanı
Bir Okul Günü - Ahmet'in Menüsü
Kes Yapıştır
Tilki
Yazılara Biçim Verelim
Çiçekler, Kelebekler
Partiye Hazırlık
Zamanı Ölçmenin Çılgın Yolları
4. ÜNİTE - TEKNOLOJİK ARAÇLAR
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg5B6g2PR4uwmuFiqhvBRR2bTC2besG6M-5vIhyphenhyphenOmPzSrFURHGQl8CCholPkuPaIGoZVwFMoeD7OZMSQd90aPwC0GjF-vOq3mvbgEBEJ6jSZvKOT-p7ISgdCaQg8IH5sL5MSa3Orr3lytz-/s320/04ckunite4-1.jpg)
Süre: 5 hafta
Kazanımlar:
4.1. Aygıtların çeşitli komutlarla kontrol edilebildiğini fark eder.
4.2. Komutların tekrarlanabileceğini fark eder.
4.3. Bir dizi komutun sonucunu tahmin eder.
4.4. Olayları sıralayarak çözüme ulaşır.
Etkinlik İsimleri:
Nasıl Çalışıyor? - Kontrol Bilgisayarda
Tekrarlanan Komutlar - Komutlar ve Şekiller
Hazine Avı
Hangi Harfler
Sincap ve Ceviz
1 yorum:
Yorum Gönder