25 Mayıs 2012 Cuma

Bilişim Teknolojileri Dersi 8. Basamak Kazanımları ve Etkinlik İsimleri

1. ÜNİTE - BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Süre: 6 Hafta

Kazanımlar:
1.1. Teknolojik icatların ve yaratıcılığın ekonomiyi nasıl etkilediğini açıklar.
1.2. Medyadaki iletileri eleştirel bakış açısıyla sınıf ortamında tartışır.
1.3. Bilişim sistemleri için çeşitli tehditler, riskler ve güvenlik boşlukları olabileceğini bilir. (BTESD-17, 18
1.4. Belirli bir amaca ve kitleye yönelik görsel açıdan zenginleştirilmiş bir çoklu ortam sunumu hazırlar. (BTESD-1, 6, 11)
1.5. Belirli bir amaca ve kitleye yönelik bir veritabanı oluşturu. (BTESD-12, 13) (BTBS-7, 12)

Etkinlik İsimleri:
  • Teknolojinin Etkisi
  • Reklamlar
  • Bilişim Güvenliği
  • Tatile Nereye Gidelim?
  • Kitabevindeki Veriler

2. ÜNİTE - INTERNET SİTESİ YAPIYORUM
Süre: 15 Hafta

Kazanımlar:
2.1. Amacına uygun çeşitli kaynaklardan kullanıma hazır görseller oluşturur. (BTESD-15, 16)
2.2. Diğer sayfalara bağlantı kuran web sayfaları tasarlar ve üretir.
2.3. Belirli ölçütlere göre hazırladığı web sayfasını değerlendirir. (BTBS-19, 21)
2.4. HTML'in etiketlerden oluştuğunu açıklar.
2.5. HTML kullanarak bir web sayfası tasarlar.
2.6. Hazırladığı web sayfasını yayımlar.

Etkinlik İsimleri:
  • Aile Fotoğrafları
  • Alışveriş Sitesi
  • Site Haritası
  • Ana Sayfam
  • Sitemi Değerlendiriyorum
  • İlk HTML Dosyam
  • Temel Etiketler
  • Internet'teki Dünyam
3. ÜNİTE - PROGRAM YAPIYORUM
Süre: 11 Hafta

Kazanımlar:
3.1. Nesne tabanlı programlama dillerinin sağladığı kolaylıkları açıklar.
3.2. Bilgileri ifade etmek ve üzerlerinde işlem yapmak için değişkenleri kullanır. (BTBS-1)
3.3. Bir görevi gerçekleştirmek için değişkenler ve sabitler kullanarak fonksiyonların oluşturulduğunu anlar.
3.4. Nesne kavramını açıklar.
3.5. Bir dizi eylemi gerçekleştirmek için nesneleri programlar.
3.6. Sınıfları temel alarak bir dizi nesne oluşturur.
3.7. Sınıf kavramını açıklar.
3.8. Program içerisinde tekrar eden bir grupta döngüleri kullanır.
3.9. Hedeflenen çıktıyı elde etmek için programı test eder ve iyileştirir.
3.10. Dijital ortamda kişisel bir ürün dosyası (portfolyo) oluşturur. (BTBS-10…….21)

Etkinlik İsimleri:
  • Nesnelerle Programlama
  • Nesnelerin Tasarımı
  • Nesneler
  • Olaylar
  • Değişkenler
  • Sorularımızın Cevapları
  • Çemberin Çevresi
  • Mesaj Yazma
  • Bilgi Girişi
  • Koşul İfadeleri
  • Hazır Fonksiyonlar
  • Nesnelerin Görevleri
  • Nesneleri Programlama
  • Şekil Çizme
  • Sınıf Kavramı
  • Kayak
  • Arabanın Yolu
  • Döngü
  • Dijital Ürün Dosyam

Hiç yorum yok: