Süre: 7 ders saati
Kazanımlar:
1.1. Gelecekteki bilişim teknolojilerinin olası etkisi ve olası gelişimiyle ilgili sonuçlar çıkarır. (BTESD-6).
1.2. Kullanım haklarına göre yazılım türlerini açıklar.
1.3. Ağları kullanarak farklı ortamlardaki kullanıcılarla birlikte çalışır. (BTESD-5,9,12,13) (BTBS-13).
1.4. E-devlet uygulamalarını günlük yaşamında kullanır (BTESD-13).
1.5. Çevrim içi olarak ürün ve hizmet satın almanın avantajlarını ve dezavantajlarını tartışır (BTESD-17).
1.6. Bilgi güvenliği için gerekli tedbirleri alır (BTESD-18).
1.7. Çeşitli elektronik gruplara katılarak grup üyeleriyle plan yapma ve fikirlerini paylaşma için eposta
kullanır (BTESD-8).
Etkinlik İsimleri:
- Gelecekteki BilişimTeknolojisi
- Farklı CD'ler
- Farklı Yazılımlar
- Teknoloji Forumu
- Sanal Devlet
- Internet'te Alışveriş
- Hem Yarar Hem Zarar
- Bilgi Güvenliği
- Küresel Isınma
2. ÜNİTE - ADRES DEFTERİM
Süre: 5 ders saati
Kazanımlar:
2.1. Belirli bir amaç için hazır veritabanı seçer ve bilgi girer (BTESD-8).
2.2. Veri tabanındaki verinin farklı biçimlerde saklanabileceğini kavrar.
2.3. Uygun teknikleri kullanarak basit bir veri tabanı oluşturur (BTBS-12).
Etkinlik İsimleri:
- Adres Defterimde Neler Var?
- Kırtasiye Alışveriş
3. ÜNİTE - BİLGİLERİMİ SUNUYORUM
Süre: 5 ders saati
Kazanımlar:
3.1. Etkili bir sunum hazırlamak için bağlantıları ve zaman ayarını kullanır.
3.2. Sayfalar arası bağlantıları sağlayan bir çoklu ortam sunusu oluşturur (BTESD-12).
3.4. Çoklu ortam projelerini etkili bir şekilde sunar.
3.5. Medya mesajlarının kurgulanmış olduğunun farkına varır.
Etkinlikler:
- Hayat Kaynağımız: Su
- Bir Müzisyen...
- Yorum Farkı
- Medya Araçları
4. ÜNİTE - OKULUMU TANITIYORUM
Süre: 8 ders saati
Kazanımlar:
4.1. Çeşitli gazetelerin tasarımın temel ilkelerine bağlı olarak farklı sayfa stillerini oluşturduklarını fark eder.
4.2. Görsel okuryazarlığın önemini fark eder.
4.3. Görselleri eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
4.4. Masaüstü yayıncılığın temel özelliklerini kullanır.
4.5. Dijital ortamda kişisel bir ürün dosyası (portfolyo)oluşturur.
4.6. İşlemlerin ve problemlerin çözümünü yaparken algoritmanın ve programlamanın genel kavramlarını anlar.
Etkinlikler:
- Tasarım Nasıl Olmalı?
- Sembolleri Yorumlayalım
- Görsellerin Etkisi
- Bilişim Fuarına Gidiyoruz
- Okulum Ve Reklamı
- Dijital Ürün Dosyam
- Algoritma -Tek mi Çift mi?
5. ÜNİTE - HESAPLAMA YAPIYORUM
Süre: 8 ders saati
Kazanımlar:
5.1. Bir elektronik çizelgedeki veri ve hücreleri biçimlendirir.
5.2. Belirli problemlerin çözümüne yönelik formülleri kullanarak hesaplamalar yapar (BTBS-1).
5.3. Bir hücre aralığındaki verileri belli bir ölçüte göre azalan ya da artan şekilde sıralar.
5.4. Bir elektronik çizelge kullanarak amacına uygun tiplerde grafik oluşturur ve düzenler (BTBS-12).
Etkinlikler:
- Bulmaca
- Kitap Fiyatları
- Koşu Zamanları
- Hangi Dağ Daha Yüksek?
- Tuğba Neler Yapıyor?
- Grafik Yapalım
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder